Projektový den s Melody English pro 4. a 5. třídu

14. 6. 2024

Projekt "Angličtina digitálně"

Realizováno za finanční podpory Královéhradeckého kraje

V rámci krajského dotačního programu Rozvoj podmínek pro vzdělávání - Inovace ve vzdělávání jsme v loňském roce získali 66 000,- Kč na projekt Angličtina digitálně. Díky dotaci mohla škola pořídit roční licenci online webové platformy MELODY English, a to jak pro ZŠ, tak i pro MŠ (zájmový kroužek angličtiny). Jedná se o českou autorskou metodiku zážitkové výuky angličtiny hudbou, která díky svému pojetí podporuje jak získávání jazykových kompetencí i u žáků se SVP, tak kompetence v digitální oblasti.
Učitelé získali modulární výukový systém, který mohou využívat tak, jak budou právě potřebovat, a který zároveň mohou využívat i žáci v práci ve škole i k domácí přípravě. Učitelé i žáci se tak zdokonalili ve využívání digitálních technologií (využití online nástrojů ve výuce, online zadání k domácí přípravě, online kvízy apod.). Podstatnou součástí projektu bylo zaškolení učitelů formou dvoudenního semináře, na kterém se seznámili s principy výuky podle programu Melody English, aby mohli aktivity co možná nejefektivněji využívat ve výuce.
Na základní škole se výukové materiály programu Melody English nejčastěji využívaly v odpoledních kroužcích a při hodinách angličtiny na prvním stupni. Velkou výhodou bylo, že program nabízel nejen audio a video materiály, ale také pracovní listy pro různé úrovně žáků a metodické příručky pro učitele. Díky své variabilitě, slavily písničky, videa, obrázky a pracovní listy Melody English úspěch i v mateřské škole a na druhém stupni ZŠ, kde dokázaly oživit výuku například při hodinách konverzace, či zábavnou formou představit probíranou mluvnici a slovní zásobu. V neposlední řadě byl velkým přínosem projektový den, který se uskutečnil v červnu pro žáky 4. a 5. třídy pod vedením Mgr. Aleny Burgetové, iniciátorky programu Melody English. Během veselého dopoledne bylo úkolem žáků naučit mimozemšťana dny v týdnu a hodiny, aby mohl včas dorazit na smluvenou schůzku, díky čemuž si děti procvičily své komunikační dovednosti a užily mnoho zábavy.

Přínosem tohoto projektu bylo zavedení významných inovací do výuky, propojení i se širší komunitou a vytvoření příkladu dobré praxe, který mohou převzít další školy s podobnými charakteristikami jako škola naše - menší školy, na periferii regionu, s důrazem na inkluzi žáků se SVP.

                            Mgr. Jan Stránský

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace